Bright Eyes - Singularity (2011)




En bonuslåt som jag hade missat helt och hållet tills dess att jag var inne på
ratemymusic.com och kikade lite.
Låten följde med för dom som förbeställde albumet via iTunes.

En väldigt chill låt som är klart annorlunda för att vara Bright Eyes, men jag föredrar nästan detta över dom flesta låtarna på nya albumet. Sen kan det vara så att det kommer ta ett tag innan The People's Key sätter sig ordentligt. Men i nuläget är den här låten alltså en av dom bättre om man räknar in samtliga låtar på nya albumet.

Sen fanns det visst ytterligare en låt som troligtvis är en b-sida till låten ovan.

Lyssna även på In The Real World

Kommentarer
Postat av: felghen

Mina betyg låt för låt för nya skivan följer här:



THE PEOPLE'S KEY

-----------------------

FIREWALL = 4

SHELL GAMES = 4

JEJUNE STARS = 3

APPROXIMATED SUNLIGHT = 3

HAILE SELASSIE = 4

A MACHINE SPIRITUAL (IN THE PEOPLE'S KEY) = 4

TRIPLE SPIRAL = 3

BEGINNER'S MIND = 4

LADDER SONG = 4

ONE FOR YOU, ONE FOR ME = 5



BEST SONGS = One For You, One For Me + Ladder Song

WORST SONGS = Jejune Stars + Triple Spiral



ALBUM OVERALL = 3,80 ~ 3,50



Inte hans sämsta skiva direkt men långt ifrån den bästa. Wide Awake, Digital Ash, Fevers & Mirrors, Cassadaga och Lifted är nog topp 5 för Bright Eyes.



Sen finns det förstås ett gäng EP's som också är grym bra, men det är en annan femma.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback