Lucka 5 = Hedersomnämnande 2 = Elliott Smith




Hedersomnämnande 2 blir även det en hyllning till en död artist.

Elliott Smith är en av mina husgudar om någon hade missat det.

An Introduction to... Elliott Smith släpptes 1 November i år och är ett samlingsalbum som ska fungera lite som en introduktion till folk som av en eller annan anledning lyckats missa hans konstverk.

Skivan i sig fyller ingen funktion för mig då jag redan lyssnar regelbundet på låtarna, men den ger mig rätten att hylla Elliott eftersom han på ett eller annat sätt varit aktuell under året som gått.

Lyssna gärna på allt ni kommer över med honom.

Jag tänker inte tipsa om någon speciell låt bortsett från klippet ovan som är magnifikt.

Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback