Lucka 23 = 2. Säkert! - Facit




2010 års bästa svenska album utan tvekan. Håkan Hellström vem fan är det?

En fullkomligt fenomenal skiva som tar svensk musik till nya höjder.

Bra textutdrag:

"Ska vi starta upp en by? Ska vi bygga upp nåt nytt? Ska vi skriva en ny bibel med 10 nya budord."
Fredrik

"Höll ett tal som var för långt. Ingen skrattade åt poängen. Kanske för jag hade glömt vad poängen är med allt det här."
Dansa, Fastän

"Jag vet varken in eller ut längre, men jag såg den skarpa kurvan kring din mun. Berätta för mig om det är sant att den har hämtats av sparvarna, förts hit över ängarna, godkänts av änglarna." Honung

"Jag klarar tystnaden bättre än vem som helst den har jag lagt ner timmar på." Isarna

"Dom kanske tror att vi är typ kära. Får jag gå, precis så nära." Får Jag

"Du måste tro det finns nåt episkt över dig. Du måste höra stråkkvartetten, den är i dig." Influensa

"När du kommer och brinner säger de: skriv ett förslag. Om två år och några månader kan du få svar. När det är du som borde leda oss. Det är ni som borde leda oss. Led mig fel om ni vill men under min livstid kan jag nån gång få bli ledd av nån som tror på nånting." Riot

"Jag kastar jord på din kista. Jag har sett det är så man gör. Jag mumlar, undrar om gudarna som jag inte tror på hör." När Du Dör (Del 1)

"Eller så hugger de ner dig ändå, och gör pappersmassa i fabrik. Då skulle jag skriva brev med penna igen. Då ska jag skriva lyrik." När Du Dör (Del 2)

Får hon inte pris som årets textförfattare så är det ett skämt.

LYSSNA PÅ FACIT VIA SPOTIFY

Kommentarer
Postat av: Leorio

Isarna är min favorit, men hela skivan är ju riktigt bra!

2010-12-27 @ 11:48:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback