Lucka 22 = 3. Mumford & Sons - Sigh No More




Bronset går till dom brittiska öarna och Mumford & Sons som bröt ny mark lite med sin alternativa folk.

Fräscht nytänkande som verkligen uppskattas.

Många storslagna låtar och skivan har gått varm här hemma senaste månaderna.

OBS! Jag räknar Mumford & Sons debutalbum till 2010 eftersom det släpptes så sent under 2009 i UK.
Sedan så släpptes det faktiskt under 2010 i USA. Lägg därtill att jag inte hörde det förrän under 2010 och alla tvivel torde vara undanröjda.

Alla låtar är bra men måste jag välja några så får det bli:
Sigh No More, Roll Away Your Stone, White Blank Page, I Gave You All, Dust Bowl Dance & After The Storm

Kommentarer
Postat av: felghen

Nästan så att jag ångrar att jag inte hade dom som etta när jag ser klippet ovan :)

Postat av: Leorio

Ah, då behöver jag inte skämmas längre för att jag också myglat en skiva från 2009 på min lista!



Härlig skiva, även om det inte blivit att jag lyssnat så mycket på den. "Fleet Foxes spelar The Pogues med Damien Rice på sång" som jag råkade beskriva den när jag hörde den första gången. ;)

2010-12-22 @ 10:53:12
Postat av: felghen

Haha!



När kommer din lista?

2010-12-22 @ 11:00:05
URL: http://felghen.blogg.se/
Postat av: Leorio

Nu!

2010-12-22 @ 11:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback