Lucka 15 = 9. Kent - En Plats I Solen




En Plats I Solen är en skiva som jag först ansåg vara medelmåttig med Kent-mått mätt.

Men efter att ha låtit den vila ett tag så växte den ett par snäpp.

Funderade ett tag på att sätta den som femma eller dylikt på den här listan men det blev till slut en niondeplats.

Det finns en klar risk att jag kommer att ångra mig men den risken får jag ta.

En underskattad skiva hos Kentfansen helt klart.

Den avslutande duetten med Rebecka "Good Thing" Törnqvist är nog den absoluta favoritlåten tillsammans med dom 2 inledningsspåren.

Bästa låtarna: Glasäpplen, Ismael, Skisser För Sommaren, Ärlighet Respekt Kärlek, Varje Gång Du Möter Min Blick, Ensam Lång Väg Hem, Passagerare

Kommentarer
Postat av: sandra

får kanske ge den en chans till. har haft svårt att ta till mig den.

Postat av: Leorio

Tycker den är ganska många klasser efter Röd och Tillbaka till samtiden, men den är fortfarande mycket bra. Kents skivor brukar växa för mig, men det har den inte gjort, så jag får väl sälla mig till de sura Kent-fansen då... Jag förväntar mig mer av favoritbandet Kent helt enkelt.



Den är väl plats 12-14 för mig någonting, så den hamnar utanför topp tio.

2010-12-15 @ 19:56:25
Postat av: felghen

Sandra: Det tycker jag verkligen att du ska :)



Leorio: Kent vet inte hur man gör en dålig skiva. Tillbaka Till Samtiden håller jag nog före Röd men det är jämnt skägg. Den absoluta favoritplattan är dock Du & Jag Döden.

2010-12-15 @ 20:44:28
URL: http://felghen.blogg.se/
Postat av: Leorio

Tillbaka Till Samtiden, Vapen & Ammunition och Kent är mina favoriter, med Du & Jag Döden och Röd strax efter. B-sidor är också underbar, men den är lite svår att jämföra med de andra...

2010-12-16 @ 11:52:30
Postat av: felghen

Vapen & Ammunition är överskattad. Visst det finns en del bra låtar som Sundance Kid, Pärlor, Dom Andra, Hur Jag Fick Dig Att Älska Mig, Kärleken Väntar samt Socker. Men i övrigt är det en ganska blek historia. Dom andra skivorna håller högre klass enligt mig. Debutplattan är bra men att du varken nämner Hagnesta Hill eller Isola är ett illdåd modell större ;)

2010-12-16 @ 14:07:54
URL: http://felghen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback