Lucka 14 = 10. Håkan Hellström - 2 Steg Från Paradise




Nu blev ni allt snopna va? ;)

Vet att många håller den här skivan som årets bästa men i min bok blir det "bara" en tiondeplats.

Det är en bra skiva inget snack om det, men det finns andra skivor som är klart bättre.

Och ja Håkan, du var bättre förr.

Textstycke från den episka låten i klippet ovan:
Jag troooooooooooooooooooor
När vi går genom tiden
Att allt det bästa
Inte hänt än
Ljug för mig, ljug för mig

Det är bara att hålla med herr Hellström på den punkten, det känns faktiskt som att den bästa delen av ens liv har passerat. Men det är inget som säger att det måste vara dåligt för det även om man inte lär peaka for real igen.

Andra bra låtar på skivan:
Saknade Te Havs, Shelley, River En Vacker Dröm, Jag Vet Vilken Dy Hon Varit I, Man Måste Dö Några Gånger Innan Man Kan Leva

Kommentarer
Postat av: sandra

haha skönt att någon inte har håkan som etta. börjar fan undra snart, haha!

Postat av: Leorio

Med på min topp 10 också... men lite högre upp ja!

2010-12-14 @ 11:54:28
Postat av: pelle

Vid protesfabrikens stängsel är årets bästa låt! Och även om jag var skeptiskt mot att hela plattan var så fantastisk som alla recensenter och vänner sa, kan jag inte annat än säga att jag kapitulerat efter att ha lyssnat på skivan ett tag. Bästa han har gjort, bästa i år, en av dom bästa skivorna nånsin!

2010-12-14 @ 13:57:21
Postat av: felghen

Sandra: :) (Folk är inte kloka)



Leorio: Har du nån blogg? Vore kul att se hela din lista.



pelle: Vid Protesfabrikens Stängsel är också en bra låt men skivan som helhet känns inte lika bra som dom skivorna som jag har placerat högre upp på min lista. Stay put!

2010-12-14 @ 14:36:54
URL: http://felghen.blogg.se/
Postat av: Leorio

Min lista är inte helt klar. Kommer nästa vecka, via Gamereactor och Twitter. Gissningsvis har vi någon fler gemensam... :)

2010-12-14 @ 21:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback