Kent @ Arvika 2008...

Tror jag har lyckats få tag på setlisten nu.

Kan hända att det är något fel, men det må så vara.


Mina betyg 1-5(6) samt kommentar på vissa av låtarna.

01. Stenbrott
+++
En helt okej opener, I guess.

02. Blåjeans
++++
Här börjar konserten på allvar för mig!

03. Ingen Kommer Att Tro Dig
++
Nja, finns ju så mycket bättre låtar att spela.

04. Berlin
++++

05. Ingenting
++++

06. Vy Från Ett Luftslott
+++

07. Vad Två Öron Klarar
+++

08. LSD, Någon?
+++

09. Kärleken Väntar
++++

10. Generation Ex
++++
Mäktigt med storskärmen på tjejen som sjunger. (
Se samma låt fast från Peace & Love)

11. Om Du Var Här
+++++
Ruggigt bra!

12. Dom Andra
+++++
Här får publiken utlösning ungefär, jag också, nästan.

13. 747
+++++
Det fortsätter på topp. Minst sagt.

14. Utan Dina Andetag
++++
Snudd på en femma här också.

15. Håll Ditt Huvud Högt
+++
Känns malplacerat att lägga en ny låt som näst sista extranummer.
Den behöver tid att växa först enligt mig.

16. Mannen I Den Vita Hatten
++++++
Dom styr dock upp det fort när dom spelar Sveriges bästa låt genom tiderna.
Gåshud!


Summering:
Dom spelade fel låtar från första skivan tycker jag bortsett från Blåjeans.
Låtar som Ingenting Någonsin och När Det Blåser På Månen hade varit kul att få höra.
Sen så var det alldeles för få låtar från Isola.
Vart var Celcius respektive Saker Man Ser?
Största fiaskot var dock att Columbus, Elefanter, Vid Din Sida samt Ensammast I Sverige från senast plattan (TTS) lämnades utanför.
Dom hade väldigt gärna fått ha fler låtar från Du & Jag Döden respektive Hagnesta Hill också.
Men men, man kan inte få allt antar jag.
1 timme till hade dom dock kunnat hålla på tycker jag, utan tvekan.
Trots detta så får konserten en stark fyra i betyg totalt. Det ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback